söndag 5 februari 2023

FYRA OCH EN HALV LITER...

Följde med ena sonen till IKEA igår.

Skulle inte ha något för egen del, men det vet väl alla att man oftast ändå kommer ut med någonting...

Dock inga värmeljus denna gång, utan istället en kruka från den helt nya serien ÅKERBÄR.

Jag som älskar zink, siffror och bokstäver föll ju naturligtvis direkt och hade kunnat handla fler och i olika storlekar bara för att...Men ibland får man hejda sig.
Dessa var ju klassiska, industriella och med en retrokänsla, allt på en gång.

Krukorna som är förzinkade så att dom inte rostar passar ju också alldeles ypperligt utomhus.
Dom finns i storlekarna 0.4 L, 1.8 L, 4.5 L och 8.2 L.

Jag slog till på en 4.5 L och jag tänkte att den skulle få ett helt annat användningsområde än som kruka, jag tänkte att den skulle få agera fruktskål.

Och det blev ju som jag hade tänkt mig.

I princip all frukt som vi köpt för kommande detoxvecka fick plats och ibland kan det löna sig att tänka utanför boxen...jag menar krukan.

79:- för en fruktskål på 4.5 L är i min värld ett fynd.







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar