tisdag 28 februari 2023

HÅLLA SIG PÅ MATTAN...

Ända sedan jag fick i uppdrag att renovera det gemensamma gästrummet med toalett i vår bostadsrättsförening har jag varit ute efter en gångmatta i bruna toner.

Köpte en grå på Ikea till gästrummet som jag placerade framför sängen för att skapa lite värme och ombonad, samt en liten touch av hotellkänsla. Om detta gästrum kan du läsa om här.

Ville göra detsamma i vårat eget sovrum, men har inte hittat någon lämplig matta och som går i dessa bruna toner som sovrummet har.

En enkel och platt matta var jag ute efter. En som bara ska ge den där lilla extra touchen utan att på något vis ta över. Där tycker jag att så kallade gångmattor funkar perfekt för ändamålet.
Men som sagt, inte hittat någon.

Så häromdagen var jag på Rusta i ett annat ärende och såg då att dom nu hade 20% på alla sin mattor.

Tog en kik och se där! 

Dom hade fått in en gångmatta i olika storlekar i bruna toner och med ett litet inslag av gyllene trådar.
Perfekt då jag har guld som en liten accentfärg i detta sovrum. Gillar att få in lite metalliska detaljer som gör sig fint i en mix med övrig inredning.

Mattan Emmy i måttet 80x200 cm fick följa med hem och med rabatten gav jag endast 239 kronor för den!

Och denna matta blev perfekt i mina mått mätt.







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar