torsdag 6 april 2023

AMARETTO SOUR...

Jobbat idag och jobbar imorgon, sen är det påsk även för mig!

Fick lite blodad tand på drinkar efter att Magnus fyllt år...

Min svåger agerade ju bartender här hemma när vi firade som mest.

Så roligt att blanda drinkar när man har bra grejer och dessutom hade jag sparat en massa äggvitor från bakningen inför detta firande, så dom blev alldeles perfekta att ha i diverse olika drinkar.

Märkte också att den shakern vi hade inte var den allra bästa, då den var alldeles för svår att få upp när väl drinken var klar...Men svågern fixade ändå detta galant.

Men jag googlade runt och beställde en ny som fått många bra omdömen. Den hittar man enkelt här.

Ramlade över detta drinkrecept och kände att jag ville testa då vi hade alla ingredienserna hemma.
Perfekt påskdrink med smak av ägg, mandel och citron.

Jag älskar ju Amaretto och tyckte detta blev en väldigt god drink med sötma och syra och med den goda smaken av Amaretto.
Den gick dock inte hem hos mannen...Men "smagen er forskellig" som dansken säger!

Väljer att bjuda på receptet.


AMARETTO SOUR 1 drink

8 cl Amaretto

6 cl citronjuice

4 cl sockerlag

1 äggvita

Angostura


GÖR SÅ HÄR:

Blanda alla ingredienser i en shaker.
Skaka först utan is för att bygga textur, sedan med is för att kyla ner.

Häll över i ett glas. Stänk över några droppar Angostura. Garnera med något vårigt om så önskas.
Hade själv dock inget sådant hemma...







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar