lördag 6 maj 2023

ROSA MOLN...

Detta måste väl ändå vara den absolut bästa tiden på året?

När den skira grönskan slår ut och när knoppar brister...

Som ett enda stort rosa moln tronar sig just detta körsbärsträd upp sig ute på Spikön här i Trollhättan.

I en svagt rosa nyans syns det tydligt på långt håll bland alla andra träd och liksom riktigt ropar på en att komma nära.

Stegen styrde mig dit och just då var jag alldeles ensam där, men inte helt utan sällskap.

Ljudet av humlor stod högt och dom var många i antal som flög snabbt från blomma till blomma för dess söta nektar och pollen.

Detta är vårkänslor på hög nivå och känslan att man överlevt ännu en mörk höst och vinter är alltid en sprudlande känsla då dessa årstider inte står högt på min lista...

Älskar ljuset och värmen som nu smyger sig på, detta gör alltid att min egen energi växlar upp
och att kreativiteten ökar.

Ett vårskrik hade absolut varit på sin plats, men vem är väl jag att skrämma iväg alla dessa humlor...













Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar