onsdag 3 maj 2023

VIKTIGT MED VINTAGE...

För fem år sedan lyckades jag knipa dessa boxningshandskar i brunt och slitet skinn, på den stora och franska loppisen Brocante du Jas des Roberts som ligger i Grimaud, som i sin tur ligger i franska Provence.

Med lite prutning blev dom till slut mina och det kändes som att jag där och då hade vunnit på Lotto.

Ett riktigt härligt och mysigt semesterminne och om detta kan du läsa mer om här.

Jag har alltid haft en lista på vintageprylar som jag vill komma över och jag har genom åren kunnat bocka av det mesta från denna lista och mycket har jag hittat just i Provence och en hel del i New York.

Loppisarna håller en helt annan klass än dom flesta jag besökt här hemma i Sverige.

Det negativa är att man vill ha med sig så mycket hem, men man blir begränsad med vad man kan köpa med sig hem då man antingen flyger eller reser med en redan fullproppad bil.
Men när man hittar lagom stora saker som funnits på listan, så blir man otroligt lycklig, iallafall jag...

Dessa handskar har fått vara grunden till inredningen i denna lilla hörna i våran stora hall.

Fåtöljen inköptes för att den matchade i färg och tavlan med boxningsbollen fick bli pricken över i:t.

Så det är verkligen dom små detaljerna som kan avgöra i det stora.

Nu väntar åter igen en resa till Franska Rivieran och Provence.
Vi får väl se om vi lyckas pricka in någon loppis denna gång. För fortfarande finns det några saker kvar att erövra på min lista över dessa fina vintageprylar, som i sin tur skapar en personlig touch i inredningen här hemma och som för mig är viktigt.









Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar