fredag 27 juli 2012

TOMAS LEDIN...

Efter Allsång På Skansen i tisdags tog Tomas Ledin över scenen...
Han firar ju 40 år som artist i år!
Detta spelade vi in, för vi hade inte tid att se just då...


Man kan väl säga som så, att ganska omgående förstod vi att vi hade missat något...
Men den som väntar på något gott, kan vänta lite till!

Så igår kväll blev det dags för Ledin här hemma...
Och jag får nog påstå att vi snackar svensk musikhistoria här...

Herregud, denna man är ju i symbios med svensk sommar!

Alla, och då menar jag ALLA, kan ju hans texter och tycks känna igen sig i dom.
Texter som skrevs för längesen, och som fortfarande är lika aktuella...

Och så det här med hur han ser ut...
Har ju egentligen inte alls med saken att göra... Men är ändå ett hett samtalsämne.
Som en på mitt jobb som strax går i pension, uttryckte sig exalterat efter programmet:
Han har ju en kropp som en 40-åring!  ;)

Detta är ju en man som i mitt tycke bara har blivit manligare ju äldre han har blivit...

Mina favoriter under programmet var duetterna med skånske Timbuktu och Eva Dahlgren.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar