söndag 12 augusti 2012

VÅRVIKS GÅRD...

Alla årets arbetsdagar passerar jag detta ställe, oavsett om jag åker bil eller buss.
Ett ställe som ser så lantligt mysigt ut och ligger på något vis, mitt i ingenting...

Jag pratar om Vårviks Gård här i Trollhättan.

För många år sedan bodde en vän till oss i det knallgula huset som ligger mitt i detta område.
En konstnärlig och kreativ man som ringde kommunen och tyckte att det var synd att ett hus stod tomt, som detta gjorde då. Sagt och gjort, och han fick hyra stället!
Idag har denne skåning flyttat tillbaka till Skåne igen, men hans kreativitet bara fortsätter...

Igår gjorde jag lång tids tanke till handling! Tog med mig Magnus och åkte dit...
Detta område ägs fortfarande av kommunen.
Idag bedriver kommunen en social och arbetsrehabiliterande verksamhet där.

Och allt arbete utförs utifrån ett ekologiskt tänkande.
Bondgården har expanderat mycket med byggnader, djur och växter sen vi besökte den sist!
Men som sagt, jag ser den varje dag på min väg till jobbet...


"Skåne-Fredriks" hus...
















Foto: Zimmer's alla rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar