lördag 11 augusti 2012

LICENCE TO DRIVE...

Bokstäver och siffror i alla dess former är något jag alltid har gillat.
Kan dom dessutom kombineras ihop är det ju perfekt!

Kanske därför jag har en stor förkärlek för gamla registreringsskyltar...
Och då ska dom vara riktigt gamla och helst amerikanska. Dom riktigt brunrostiga är absolut dom allra finaste!

Men dom kreativa ideérna med dom färgglada skyltarna på bilderna gillar jag!
Lite patchwork-känsla över dom...

Dom två nedersta bilderna är mina egna.
Jag som letar febrilt efter en gammal rostig skylt på Hell's Kitchen Flea Market i New York.
Och jag hittade ju en från 1926!
Hoppas att jag återkommer någon gång för att utöka min "samling"...













"Licence plates" i mängder...


Perfekt patina...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar