måndag 2 december 2013

IMAGE GUERILLAZ...

Var en tur ner på stan under skyltsöndagen.

Hade ett mål med detta, och det var att få mig en vinpåse med design av just Image Guerillaz som är ett konstkollektiv härifrån Trollhättan.

Hela veckan har dom haft utställning och försäljning av sina alster på Magasinsgatan här i stan. 
Hade fått tips om detta och just igår var sista dagen...

Och jag fick min vinpåse, den sista för dagen och tagen ur skyltningen. Så nöjd!

Har för övrigt en stor förkärlek för just Pär Mauritzsons tavlor, som jag först kom i kontakt med via min frissa, som hade några hängandes i sin salong Klipp & Company här i stan.

För något år sedan var jag på en vernissage och mer eller mindre stod och dreglade över tavlorna.
För min del blev det ingen tavla, men jag kom iallafall över en kudde, och kände att det var bättre än inget! 
Man får vara glad för det lilla ibland...

Tavlorna som är en salig mix av material, kultfigurer och ibland även personliga vänner till konstnären, kända byggnader, tidningspapper, diverse text  m.m. fångar mitt estetiska intresse.

Jag skulle verkligen vilja ha en ledig vägg här hemma där endast en tavla av Mauritzson skulle få pryda sin plats...Och nu pratar jag om dom större tavlorna!

Får kanske helt enkelt smälla upp en extravägg bara för det ändamålet, det är nog ingen dum idé faktiskt... ;)

Fick även tips om deras Facebooksida, där man även kan göra beställningar. 
Kolla in den här och bli ännu mer inspirerad av deras alster!

















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar