onsdag 2 november 2016

WHAT A COINCIDENCE...

Ingen kan väl ha missat att påven har kommit, varit och lämnat Sverige?

Detta är riktigt stort om man ska förstå saken rätt...

Och precis i samma skede valde jag att själv gå ur Svenska Kyrkan. 
Men det var ju inte för att han dök upp här i Sverige, utan detta är ett väl valt beslut. 

Sen att det råkade inträffa när en så stor religiös händelse sker, gör ju att jag själv drar vissa utav sammanträffandets växlar. Lite som ödets ironi...

Jag hyser den största respekt för alla som har sin tro, och hoppas i gengäld att jag kan bemötas med lika stor respekt.

Jag slutade tro på det jag trodde på för så länge sedan, och har fattat alla mina beslut sedan dess utefter någon sorts egen tro.

Jag har inte konfirmerat mig, eller gift mig kyrkligt.
Däremot har jag låtit mina söner döpas i kyrkan, för att dom sedan skulle kunna fatta sina egna beslut.
Märkligt kan kanske många tycka, men helt logiskt enligt mig.

Älskar kyrkor, dess arkitektur och rogivande påverkan, och jag tänder alltid ett ljus för dom som inte finns med mig längre när jag besöker en kyrka.

Men jag tror inte, så som man ska förväntas tro.
Och vi står alla oss själva närmast, så detta var ett helt logiskt och ärligt steg för mig själv att ta.


En bok om livet efter döden...

Vi ses i Nangijala!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar