måndag 31 mars 2014

AALBORG MINERALVAND....

Fick ju med mig några fynd från Storegårdens Kuriosabod i Vänersborg.

Visste egentligen inte vad jag var ute efter, men det brukar ge sig på sådana här ställen...

Några fynd blev det, och denna flaskan känns som mitt största fynd på länge!

Där stod den på en hylla tillsammans med en hel del andra flaskor. 
Men det som skiljde denna flaska från dom andra var att på denna stod det "AALBORG"...

Detta är min pappas födelsestad och han föddes där 1922, och det är i denna stad som jag i princip har alla mina danska släktingar.

Hur denna flaska har hamnat på en hylla i Vänersborg, och precis i tid med att jag gör mitt första nedslag där, är för mig en gåta.

Men för endast 20:- blev den min...Ett kap! :)











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar