lördag 24 september 2016

SWEDISH CHRISTMAS...

Exakt tre månader kvar till jul idag!

Och som sin vana trogen, så brukar ju IKEA vara bland dom första med sin jul, så även i år.

Jag älskar julen, men framförallt så är det alla förberedelser som ligger mig varmast om hjärtat.

Men jag har fått lova både mig själv och familjen att jag ska ligga lite lågt i år.

För även om jag åter igen jobbar full tid nu, så har jag ändå en mycket lång sjukskrivning med mig i bagaget, och jag vet inte ens om jag någonsin kommer att komma tillbaka i min forna glans...

Julen ska ju firas hos oss i år, så det gäller att hitta en balansgång mellan allt man vill.

Och jag vet ju att det blir jul ändå, även om man inte gör precis allting själv.

Något som jag också älskar är ju det här med att skapa stämningar, förmågan att kunna förmedla en känsla.

Och det är alltid IKEA duktiga på, och VINTER 2016 är inget undantag!

Dämpade toner och med en inspiration av svensk allmoge hämtad från 1800-talets slut.

Mysigt, ombonat, hemtrevligt, värme, närvaro och gemenskap är något jag känner när jag ser deras pressbilder, och det är väl just det som julen egentligen handlar om.

VINTER 2016 har säljstart i mitten av oktober, och naturligtvis får det bli en vända till IKEA för att kolla in dom favoriter som jag har hittat på bilderna.

Allt för att bygga vidare på den där stämningen...


























Pressbilder: ikea.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar