lördag 1 oktober 2016

SERUM X 2...

Dom flesta har väl sina favoriter när det gäller hudvårdsprodukter och make-up, och jag är naturligtvis inget undantag.

Däremot är jag på inget vis avancerad när det gäller något av detta...

Kan ju inte ens använda mig utav en ögonskugga, så för mig får det helt enkelt räcka med lite mascara, och då har jag ju naturligtvis en favoritmascara, för varför ändra på ett vinnande koncept liksom?

När det gäller hudvård, så har jag en mycket långlivad favorit, kan nog vara den produkt som jag har använt mig utav allra längst.

Mattifying Gel Cream från Yves Rocher, ett stort måste på den!

En ultralätt dag -och nattcrème i gelform, som håller huden matt, men som ändå ger huden långvarig fukt.
Perfekt för oss som har blandhy.

Sist jag beställde den så passade jag även på att beställa ett serum i samma serie. 
Lite vågat faktiskt, om ni frågar mig...! ;)

Båda dessa produkter innehåller frossörtsrot som verkar balanserande och som hjälper till att absorbera talgöverskott utan att torka ut. 

På köpet denna gång fick jag även ett annat serum som ska hjälpa mot pigmentfläckar.
Dessa kan man ju få utav sol och utav att man sakta men säkert blir lite äldre...

I detta serum är det bland annat lakritsrot och vit lupin som är dom aktiva ämnena och som tillsammans reglerar melaninproduktionen och minskar de mörka fläckarnas färg och storlek.

En trevlig gåva från Yves Rocher till ett värde av 349 kronor.

Och vem vet, jag kanske härmed har skaffat mig två helt nya favoriter i och med detta.









Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar