lördag 26 november 2016

IT'S IN HIS KISS...

När man håller på att plocka fram julen, så slås man av att man har skapat sig en hel del traditioner.

Höll på att leta mig tokig efter fyra små bruna tomtar, som låg nedpackade bland allt annat sedan förra året.

Trodde först att jag måste ha lagt dom på ett helt annat ställe, och såg framför mig hur jag fick fira denna jul helt utan dom...Hemska tanke! 
Som sagt, dessa tomtar är ju också en tradition, och som tur var fann jag dom till slut!

En annan tradition är det här med mistel.
Ni vet den där gröna växten man hänger upp och om du passerar under den samtidigt som någon annan, så är det dags för en kyss!

Jag har en mistel som åker fram år efter år, och ingen äkta då naturligtvis.

Tycker att denna som jag köpte på Blomsterlandet i Uddevalla för många år sedan är jättefin och duger alldeles utmärkt för ändamålet, nämligen att få sig en extra kyss eller två...
Det är allt något visst med traditioner, eller hur?! 💋



Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar