måndag 7 november 2016

SLIPPA STRESS...

...kräver sin planering!

Varje år planerar jag in i kalendern det som jag vill baka själv inför jul.

Med årens lopp har listan blivit kortare, men vissa favoriter går bara inte att stryka från denna lista.

Jag börjar rätt tidigt, för det finns ingen anledning med att vänta in i december med att baka, när det ändå hamnar i frysen...

Och jag som jobbar inom handeln, jobbar sent och även helger, så det gäller att sprida ut det som ska göras för att undvika stress.

Det ska ju kännas kul att göra det man vill och inte som ett måste!

Nästan varje år brukar jag börja med min lussebullar, och så är det tänkt även i år, och det med start nästa vecka faktiskt. 

Brukar aldrig räcka med bara en omgång, men då finns det lussebullar till 1:a advent som kan avnjutas med pepparkakor och glögg. Härlig tradition!

Receptet som jag använder är ett gammalt hederligt från Arla, och det kan ni hitta här!








Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar