söndag 14 februari 2021

TASTY ROSE...

Alla Hjärtans Dag...

För exakt två år sedan satt vi på restaurang på tu man hand Magnus och jag, och fick beskedet att lägenheten var vår!

Total lycka, och vi hade svårt att kontrollera oss där vi satt vid ett fönsterbord och känslorna var "all over the place" som någon ur kungafamiljen yppade vid en annan fantastisk händelse...

Nästan två månader efter detta besked flyttade vi äntligen in i denna lägenhet, där vi trivs så fantastiskt bra.

Och idag två år senare efter detta besked, vaknade vi idag upp i denna lägenhet, med ett helt och stort rum som stod alldeles tomt...

Igår gick nämligen flyttlasset för yngste sonen, och det är en mycket stark och mäktig känsla som infinner sig i denna moders kropp.

Allt man lagt grunden för, allt man förberett dom för, allt man på något vis vill att dom ska ta med sig när dom går, blev med ens så påtagligt och så nära.

Vi stod i detta rum tillsammans, min son och jag, när allt hade blivit tömt, och mina tårar kom som ett brev på posten.

Sina barn har man bara till låns, och det är något jag alltid haft som ett mantra, men när det är dags och man står där inför denna stora och livsomvälvande förändring, ja, då är man inte så kaxig...

Nu går ju dock inte flytten så långt, och han finns kvar i samma stad, så detta kommer nog att landa lugnt och fint i mig, även om så mycket annat i mitt liv just nu är väldigt turbulent.

På Alla Hjärtans Dag äter man gott, och jag och Magnus avslutade med varsin ros gjord av glass.

Dessa fina glassar köpte jag på Lidl. 4 stycken för 23 kronor, ett kap och deras glass är ju så god! 

Och en 4-pack räcker ju extra länge här hemma hos oss nu...Man måste hitta det positiva i allt!







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar