söndag 19 januari 2014

IF I COULD TURN BACK TIME...

Visst är det väl så, att ibland skulle man vilja just det, att få skruva tillbaka tiden lite, eller i varje fall få stoppa den lite...

Men livet bär oss alltid framåt, och i mitt tycke i ganska så rejäl fart!

Äldste sonen flyttar hemifrån i början på februari, och han och jag är väldigt lika i mycket.
Och lika olika i lika mycket... 

Om det beror på att vi är födda på exakt samma dag och med cirka en halvtimmes mellanrum i tid, men med 25 års mellanrum, det vet jag inte.

Sedan min egen pappa dog 1979, så lever jag själv efter att man faktiskt lever här och nu.

Och det gör jag även i detta. 

Men jag har bara ont av att just tiden går så otroligt fort...
Och när den gör det, så är det faktiskt skönt att ibland få blicka bakåt igen.

Och då kommer ju inte helt osökt min absoluta favorit bland kvinnliga artister i ljuset...

Cher

Och här handlar det ju om själva låttiteln som är så passande, inte själva låttexten...
Dessutom uppträder ju Cher med sin egen son i denna video! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar