lördag 30 juli 2016

SPORTIG SYMBIOS...

På väg hem från Helsingborg förra helgen, gjorde vi ett nedslag hos Antikkulan utanför Ängelholm.

Ett ställe fullt med antikviteter från många olika tidsepoker, snyggt presenterat i mysig miljö.

Var här för första gången förra sommaren, och då kom jag hem med en massa fina läderklädda böcker.

Även denna gång fick ett gäng böcker bli mina.
Dom är ju så otroligt snygga som inredningsdetaljer, med det slitna lädret i snygga cognacsfärger.

Denna gång fick även ett antikt badmintonrack följa med mig hem...
För 50 riksdaler blev det mitt!

Har en tanke på att det kan få bli en spegel lite längre fram. 
Man bara måttbeställer en spegel och sätter fast över strängarna. 
Tror att det kan komma att bli en snygg detalj på väggen i gästrummet.

Men till en början har det fått hamna bland lite annat smått och gott som jag har uppe på en sekretär i just gästrummet. Jag älskar ju stilleben!

Bland dessa prylar har jag dessutom en spännram till just ett badmintonrack...
Fast jag använder det som en vanlig ram istället. 
Ramen fyndade jag i början på förra året hos Storegårdens Kuriosabod, och nu kändes det som att ramen och racketen blev ett par där uppe på sekretären, i symbios med varandra.

Så vem vet, det kanske aldrig blir någon spegel som det var tänkt från början...







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar