söndag 3 juli 2016

SVART TRYFFEL...

När Sverige mötte Irland i EM, tog vi oss till Nice för vi trodde att vi skulle kunna se matchen enligt information på den stora Fan Zone som byggts upp i centrala Nice.

Det visade sig att den bara var öppen när det spelades matcher i själva Nice, på Allianz Riviera.

Medan vi strosade runt så satte sig sonen och kusin på en uteservering tillsammans med både svenskar och irländare för att se matchen på detta sätt istället...

Efteråt möttes vi upp för att äta en gemensam middag, och det var då vi hamnade på detta ställe.

Marcel Bistro Chic ligger inne i en liten smal gränd i Gamla Stan i Nice.

I den varma kvällen hade gästerna valt att sitta utomhus, men jag tog mig in för att få se restaurangen även på insidan.

Smakfullt inrett och fina dukningar med riktiga linnedukar och servetter och som gav en lyxig känsla som förde mina tankar till gourmetstaden Paris...

Och på tal om just gourmet, så var denna rätt som jag valde så fantastiskt god i all sin enkelhet.

Linguini aux truffes noires, linguini med svart tryffel...To die for!

Pasta i en gräddkrämig sås med tryffel och med tunnskivad svart tryffel uppepå.

Helt klart semesterns godaste måltid, och när jag sa detta till kyparen så kontrade han med ett leende att han kunde se det, för tallriken var totalt fri från spår...

Nu ska jag bara försöka mig på att se om jag kan lyckas med att göra någon liknande variant här hemma...

Vad vore väl livet utan god mat?!

Marcel Bistro Chic hittar man på 11 rue de l’Abbaye 06300 Nice














Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar