lördag 1 juli 2017

DET DÄR MED ÖGONMÅTT...

Detta är så typiskt mig!

När vi var på Brooklyn Flea, så fanns det en hel del jag ville köpt men som inte hade fått plats i resväskan.

Däremot fann jag denna skollinjal i trä och som är från början på 1800-talet, och för endast $15 blev den min.

Ett kap om ni frågar mig!

Magnus såg kanske inte riktigt vad jag såg, men frågade om jag verkligen skulle få ner den i min resväska...

Inga pix, den går ner på tvären sa jag, betalade och var så himla nöjd över mitt nya fynd.

Väl på hotellet, så visade det sig att den inte alls gick ner i min resväska.
En diff på typ 20 centimeter...

Kollade upp lite på nätet vad det skulle kosta att skicka hem den, men det kändes otroligt ovärt, och det var då jag började tänka på att man kanske skulle kunna dela den i mitten...

För detta skulle jag behöva både en såg och en skruvmejsel för att montera bort handtaget.

På morgonen därpå innan frukost, ställde jag den udda frågan i receptionen om detta fanns att låna då jag dagen innan köpt mig en för lång "ruler"...

Och även om det skulle finnas så skulle jag inte få använda detta själv, om något skulle hända mig. 
Så typiskt USA!

En vaktmästare tillkallades för detta eminenta jobb, och visst hade han både skruvmejsel och såg nere i källaren.

Han fick i uppgift att kapa linjalen mitt i nr 18.

Och medan jag åt frukost, så löste han problemet och dök sedan upp vid frukostbordet med min antika linjal i två delar.

Kan garantera att dom aldrig tidigare ställts inför ett liknande problem att lösa, men någon gång måste ju vara den första!

Och väl hemma var det bara att montera ihop den, och om man inte vet om hela historien, så kan man heller inte ana nå't.

Hädanefter reser jag nog alltid med ett måttband, då jag absolut inte kan lite på mitt eget ögonmått...











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar