torsdag 22 mars 2018

OCH SNART ÄR DET PÅSK...

Här inne har det ekat tomt i två veckors tid nu...

Senaste inlägget handlade ju om tatueringen som jag fick i 50-årspresent av mina båda söner.

Dagen efter låg jag sjuk i influensan som just nu råder lite överallt.

Hög feber, förkylning, ögoninflammation och en hosta som aldrig vill ge med sig och som gör att andningen inte är vad den borde vara.

Jag har helt enkelt varit totalt utslagen i ännu en förkylning...Sist var ju runt nyår.

Vet ju sedan långt tidigare att jag är extremt känslig när det gäller infektioner, och dom tar extra styggt på en när man är det, och då det inte går alltför lång tid emellan, så tappar man ganska mycket av den lilla energi man hinner bygga upp däremellan...

Två veckor hemma och sjuk tar även styggt på ens sinnelag, så när en dag blir två som sedan blir tre, fyra, fem...ja ni fattar, då börjar jag alltid bli stressad av situationen, och jag vet att det hade varit enklare om jag bara kunde acceptera läget...

Tur att man har en familj som ändå försöker muntra upp en med små medel, som att till exempel köpa hem glass, något att fika på, och att se till att man kan hantera fjärrkontrollen så att man vet hur man får in Netflix...

Eller som häromdagen, när yngste sonens flickvän hade köpt med sig några påskägg som hon tyckte var alldeles perfekta till mig!

Och visst var dom det, och därför åkte dom snabbt upp i mina lärkgrenar i vardagsrummet.

Gillar verkligen när någon vet vad man gillar...

Och helt plötsligt kändes det som att påsken kom emot mig med stormsteg!

När man tappar två veckor från omvärlden, så tappar man verkligen både tid och rum...

Men faktum kvarstår och om en vecka är det skärtorsdag.

Så jag plockade även fram mitt stora kopparfärgade påskägg, och därmed är årets påskpynt på plats!

Och imorgon är det äntligen dags att återvända till jobbet.











Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar