söndag 27 maj 2018

KEEP UP THE STEAM...

Det gäller att hålla ångan uppe, och nu har jag fått mig lite hjälp för att göra detta!

Fick denna hjälp i form av en handsteamer från Steamery Stockholm i Mors Dagspresent idag.

Jag har alltid så länge jag kan minnas strukit mina kläder, något som jag har med mig hemifrån sedan barnsben.

Gillar inte skrynkliga kläder, och i mitt yrke som både dekoratör och Visual Merchandiser så stryks det en hel del kan jag säga!

Ett plagg kan verkligen vinna så mycket på att bli struket eller ångat.

Så mitt strykande kan nog numera också klassas som en yrkesskada...

Och det är alltid jobbigt när man reser, att inte alltid ha tillgång till strykjärn och strykbräda.
Men förhoppningsvis är detta i-landsproblem i min värld numera löst med denna handsteamer.

Bara att låta plagget hänga på sin galge och ånga på!

Munstycket i borstat stål är utformat för att sprida ångan jämnt över tyget.

Dessutom är den lätt också, väger endast 0.58 kg.

Tanken som rymmer 75 ml vatten, ger 6 minuter kontinuerlig ånga, vilket borde räcka för en outfit på resande fot...

Denna handsteamer vid namn Cirrus No.2 hittar du hos Steamery Stockholm för 1200:-
En mycket nöjd mamma som nu kan hålla ångan uppe ett tag till!







Foto: Zimmer's alla rum...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar