torsdag 31 maj 2018

PANACHÉ...

...är en klassisk fransk dryck som består till hälften av ljus öl och till hälften någon form av citronläsk.

Har en favorit vid namn Tourtel Twist när vi är i Frankrike och som är helt alkoholfri.

Till och med min svärmor som inte gillar öl fattade tycke för denna dryck när dom var med oss i Frankrike för ett par somrar sedan.

Sonen fick syn på en variant i Lidl's reklamblad och tog sig dit för att köpa en 10-pack för endast 20 kronor!

Och eftersom jag är ledig idag och han jobbar, så "snodde" jag en för att svalka mig med ute i den gassande solen...

Och i denna värmebölja kunde jag nästan tro att jag var på favoritstranden i Mandelieu la Napoule på den Franska Rivieran!

Nu får jag ta mig till Lidl på egen hand, för denna Panaché var riktigt god den också, och för endast 2:-/styck, hur är det ens möjligt?!

Detta får bli dagens budgettips...💰







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar