tisdag 12 juni 2018

SÅLD PÅ SALUHALLAR...

Innan vi slog oss ner för lunch på Garage Bar i lördags, som jag skrev om igår, så hade vi besökt 
Höganäs Saluhall, som ligger i Magasin 36.

Jag har alltid haft en stark förkärlek för just saluhallar.

Är ju uppvuxen i Stockholm, där vi hade/har både Hötorgshallen och Östermalmshallen.

Och just Hötorgshallen har alltid varit min stora favorit, och jag besöker aldrig Stockholm utan att varit där och inandats och inhandlat atmosfären som råder där.

Mat från världens alla hörn och så mycket gott att tillgå på en och samma plats!

Ni kan bara tänka er hur många gånger jag besökt denna saluhall, då jag en gång i tiden arbetade både bredvid och ovanpå Hötorgshallen.

Där låg den första H&M-butik som jag arbetat på genom alla mina år på företaget.

Idag finner man Filmstaden Sergel på samma plats, och inga spår går att finna av denna svunna tid...

Men Hötorgshallen består!

Och många är dom luncher som inhandlats där, frukt och grönt, kött och fisk.

En kebab hos Izmir Kebab, eller fisksoppan på Kajsas Fisk, ja, detta är starka minnen hos mig som fortfarande lever kvar, och som måste upplevas när jag kommer "hem"...

Så jag njuter när jag får gå runt bland närodlat, nybakat och god mat i största allmänhet.

Höganäs Saluhall är en mysig liten pärla som jag inte tycker att ni ska missa om ni har vägarna förbi just Höganäs.

Ni finner denna kulinariska pärla på:

Bruksgatan 36Z, 263 39 Höganäs.























Foto: Zimmer's alla rum...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar