söndag 13 februari 2022

KRÄMIG BURRATA MED TOMAT...

Ett mycket gott, enkelt och somrigt recept från 66 Day Challenge med Medelhavsmat.

Vi har ju kört efter denna typ av kostschema flera gånger nu och att kunna variera sig med recept från dessa utmaningar har varit ett stort plus för oss, så vi fortsätter, men inte slaviskt. 

Vi har ju trots allt kört igenom dessa utmaningar till fullo flera gånger, så vi känner att vi med gott samvete kan frångå schemat ibland för att unna oss av allt annat gott som livet har att erbjuda.

Har ju aldrig varit överviktig, så för mig har dessa utmaningar aldrig handlat om att tappa vikt, utan om att få bukt på mitt höga blodtryck genom att äta hälsosamt och jag har ju nått mitt mål och har kunnat sluta helt med min blodtrycksmedicin.

Idag bestod söndagsmiddagen av denna somriga rätt, som jag naturligtvis delar med mig utav.


BURRATA MED TOMAT 1 port. 647 kcal

2 stora tomater eller 1 bifftomat
1 burrata ca 125 g (Jag föredrar den från Zeta.)
salt och svartpeppar
1 tsk olivolja
1/2 msk balsamico
1 msk rostade pinjenötter
färsk basilika


GÖR SÅ HÄR:

Ta gärna fram burratan i god tid så att den blir rumstempererad för ännu godare smak.

Skiva tomaterna och lägg på en tallrik.
Placera burratan i mitten på tomaterna och strö över salt och färskmalen svartpeppar.

Ringla över olivolja och balsamico. Strö över pinjenötterna och dekorera med basilika.

Klart!







Foto: Zimmer's alla rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar