fredag 4 oktober 2013

RUSH...

...everyone's driven by something!

Innan jag träffade Magnus så kan jag säga att Formel 1, inte var något jag överhuvudtaget tog någon 
notis om...
Men jag visste ju trots allt vem Ronnie Peterson var och att han ju så tragiskt gick bort efter en krasch på Monzabanan 1978. 

Idag kan jag lite mer och har även varit och sett två F1-lopp i verkligheten!

Magnus själv har ju haft både svensk och engelsk förarlicens och kört Formel Ford på bl a Silverstone i England. Sen blev det Saab för hela slanten och nu slutligen Volvo... ;)

Under F1-säsongen, missas inte en träning eller lopp här hemma. 
Magnus har fört över sitt intresse till äldste sonen, så där sitter dom som klistrade i soffan, varannan helg...
Inte alls lika kul på TV som i verkligheten!

I kväll är det premiär för filmen Rush på bio.
Naturligtvis finns både Magnus och Oliver på plats.

Filmen som bygger på en sann historia om dom två F1-förarna Niki Lauda och James Hunt, är den första i sitt slag.

Niki Lauda skadades allvarligt under ett lopp 1976 när han körde för Ferrari, i olyckan brännskadades han också svårt.
Trots att han då var nära döden, var han tillbaka i sin Ferrari efter endast sex veckor!
Han är än idag aktiv inom F1,  bl a som kommentator.

James Hunt dog i hjärtinfarkt 1993 och var den förare som drog ut Ronnie Peterson ur hans brinnande bil på just Monzabanan 1978...

Dessa förare befann sig i sportens guldålder, där då som nu ett misstag kan vara skillnaden på liv och död...

I rollerna som dessa två förare ser man Daniel Brühl och Chris Hemswort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar