torsdag 31 maj 2012

CHERILYN SARKISIAN...

Kan nog med bestämdhet säga att min musiksmak varierar väldigt kraftigt.
Är lite av en allätare och har haft många favoriter genom åren, men bara en som hängt med sen tidiga barnsben och som fortfarande är en av dom som gäller för mig. Vem...?
Cher, såklart!

Tror att dom flesta av hennes LP-skivor fanns i vårat hem när jag växte upp, då hon var en av min mammas och pappas absoluta favoriter.

Som barn var vi ett tjejgäng hemma på gården som plågade vår direkta omgivning, med att uppträda som olika artister, och självklart ville jag jag alltid vara Cher...
Vi höll till i en lokal under tvättstugan där vi bodde. Vi klädde ut oss, vi mimade, vi tog inträde och som sagt plågade vår omgivning!

Med tiden kom ju CD-skivorna, och naturligtvis köpte jag varje ny skiva hon kom ut med.
Dessutom köpte jag en hel del av dom gamla skivorna när dom så småningom också kom ut på CD. Det kan man kalla uppgradering!

Var i Scandinavium för många år sedan och såg henne live.
En otrolig upplevelse, då det verkligen är show när hon gör något!

Dessutom har hon ju en karriär som skådespelerska också. 
1987 fick hon ju en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i filmen Mångalen!

Tyvärr har hon ju på senare år mest blivit känd och omskriven för sina otaliga skönhetsoperationer...
Man får naturligtvis göra som man vill, men jag har ändå svårt att förstå att denna naturligt vackra kvinna, inte tycks ha sett sin egen skönhet...

Man brukar ju säga att skönheten sitter i betraktarens ögon...

Och med mina ögon, redan som liten, tyckte jag att hon var den absolut vackraste kvinna jag sett!
Och än idag, tycker jag att som hon såg ut då, före alla s.k skönhetsoperationer, 
var så naturligt vacker!

Klicka gärna på Youtube-länkarna under bilderna för att njuta av några riktigt gamla godingar! :)


Dark Lady

http://www.youtube.com/watch?v=dnYAkvCpom0


Gypsys Tramps and Thieves

http://www.youtube.com/watch?v=TOSZwEwl_1Q


Half Breed

http://www.youtube.com/watch?v=uxoWto09Oyg


Foto: Google













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar