onsdag 1 november 2023

NOVENT...

 ...är ett nyord som är en sammanslagning mellan november och advent.

Novent innebär att man smygstartar julen lite succesivt innan första advent.

Personligen gillar jag detta jättemycket, men har full förståelse för dom som inte gör det...

November är en så mörk och trist månad och kan man göra den lite ljusare och lite roligare så gör man ju det!

Man kan börja småpyssla inför jul och sätta igång planeringen fullt ut inför det som komma skall.

Jag har alltid gillat alla förberedelser inför julen allra bäst, att få njuta till fullo, för sedan den 24 december så går det så fort och allt är bara plötsligt över.

Därför går jag alltid "all in" med julpyntet till den första advent, finns liksom inget att hålla på tycker jag.

Då får man njuta extra länge och mycket av denna högtid, för sedan efter den 24 december så vill man lika fort plocka bort alltihop...

Sedan en lång tid tillbaka så beställer jag alla mina poster som blir till tavlor här hemma på Etsy.

Jag har nu fått hem tre fina alster som ska få sin egna speciella plats här hemma under julen.

Det är så smidigt att beställa dessa posters som är Instant Digital Download.
Det innebär att du betalar för dina poster och sekunden efter har du fått dom via mail som en jpg.

Du kan välja att skriva ut dom själv, men jag föredrar att beställa mina från Crimson, som alltid levererar snabbt och med ett toppenresultat.

Dock kommer dom inte att få sina platser förrän till första advent, men under Novent ser man till att fixa och trixa och pyssla inför just advent.
En riktigt härlig känsla!







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar