torsdag 23 januari 2014

LYCKAD PREMIÄR...

Igår när premiäravsnittet av Jills veranda sändes på SVT1, kunde jag tyvärr inte titta.

Men idag satte jag mig för att se det första avsnittet där självaste Titiyo gästar Jill Johnson på hennes veranda.

Och snacka om lyckad premiär!

Som en blandning av underhållning och dokumentär och där självaste gästen hamnar i fokus.

Hela programidén är att Jill bjuder hem en annan artist till sin tillfälliga bostad i Nashville, countrymusikens högborg.

Där tar hon reda på gästens förhållande till denna musik och dom ska också hitta en låt som dom tillsammans ska framföra.

Titiyo ville hitta en artist med rötter i musiken och som dessutom är svart, vilket ju faktiskt inte är så vanligt.
Den hon bestämt sig för att hitta är Linda Martell, den första svarta kvinnan som spelade på Grand Ole Opry, countryns mest anrika scen i Nashville. 

Detta visar sig inte bli så lätt, och vi får följa med på deras sökande.

Jag som alltid varit svag för amerikanska verandor, hade mer än gärna suttit på denna...

Men det är faktiskt inte just Jills veranda som till sist hamnar i strålkastarljuset, utan någon helt annans, och det är ett otroligt häftigt ögonblick!

Har du missat programmet, så tipsar jag om att det även går att se det på SVT Play, tryck bara här, så kommer du direkt dit...! :)











Bilder: SVT.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar