tisdag 24 maj 2016

UNDRENS TID...

Det där med gröna fingrar är inget som jag har blivit tilldelad här i detta livet.

Lyckas ta död på dom flesta växter som kommer i min ägo.
Antingen så vattnar jag för mycket eller så vattnar jag för lite...eller inte alls.

Tack vare detta, eller på grund utav, så är mitt intresse inte heller det största när det kommer till levande växter.

Däremot så tycker jag ju att det är otroligt vackert, när jag ser frodiga växter, fina planteringar och blomsterarrangemang.

För ett tag sedan köpte jag iallafall några pelargoner och lite lavendel för att göra lite sommarfint på balkongen.

Och nu vet jag faktiskt inte vad som har hänt!

Pelargonerna är totalt överhopade med knoppar i stora klasar, och lavendeln som var helt grön när jag köpte den, har växt sig större och blommar för fullt i vackert lila.

Ska väl kanske ändå inte ropa hej än, men detta är faktiskt helt otroligt för att vara jag i kombination med växtlighet, och kanske är det så att undrens tid inte är förbi, inte ens för mig...











Foto: Zimmer's alla rum...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar