torsdag 14 juli 2016

ME BEFORE YOU...

...eller "Livet efter dig" som denna bok heter på svenska, var så fantastiskt bra!

Jag hade ju köpt med mig tre nya böcker som jag skulle läsa på min semester, och denna var en av dom.
(Vilka dom andra var, kan du läsa om här...)

Det började med att jag hörde talas om filmen med samma namn, som skulle ha premiär på svenska biografer den 17 juni när vi var på plats i Frankrike.
När jag fick veta att filmen bygger på boken, så bestämde jag mig för att läsa den först innan jag kommer att se filmen...
Böcker brukar ju alltid vara så mycket bättre.

Och som sagt, vilken bok! Vilken kärlekshistoria!

En bok om kärleken som växer fram på det mest oväntade sätt för dessa två personer som boken handlar om.
En kärlekshistoria som tänjer på livets alla gränser och att livet alltid ska vara värt att leva. 
Men också om det svåra ämnet att just sätta en gräns för självaste livet, och då genom aktiv dödshjälp...

Om du inte redan läst den, så låt denna bok av Jojo Moyes bli den du läser härnäst.

Kan säga att filmen kommer jag inte att se på bio, utan jag väntar tills jag kan se den hemma.
Om jag gråter när jag läser boken, så vet jag att jag kommer att gråta ännu mer när jag ser filmen, och att sitta på en biograf och snörvla som jag nog är världsbäst på, känns faktiskt inte som ett alternativ...

Missa inte heller bokens uppföljare, "Arvet efter dig". Också mycket bra!

Den hade jag tyvärr inte med mig på resan, men jag sträckläste den på en dag när jag kommit hem!

Böckerna beställde jag enkelt på Bokus, alltid bra priser och snabb leverans!










Bilder: bokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar