fredag 15 juli 2016

SORGENS DAG...

Det råder mycket känslor här hemma just nu...

Att ta in att det på denna vackra plats i Nice, skett ett terrordåd bara några veckor efter att vi lämnat den, ja, det är så förbannat overkligt!

När man själv fortfarande lever kvar i den härliga semesterupplevelse som vi har haft på bland annat denna plats, och nås av en nyhet som denna, så är det som sagt med så mycket känslor!

Alla bilder som kablas ut som är så bekanta och som har fastnat i min egen kameralins, men på ett helt annat sätt...

För två år sedan var vi också med och firade Frankrikes Nationaldag, och om man någon gång har gjort det, så vet man att detta är en dag som alla fransmän går man ur huse för att tillsammans fira denna dag, gammal som ung...så mycket människor!

Flera vänner till oss har hört av sig och uttryckt sin tacksamhet över att vi är på plats här hemma, och sådan omtanke värmer, och naturligtvis känner vi precis samma sak.

Men tankarna far iväg, och man kan inte låta bli att tänka att det är så små marginaler som ska till idag...

Vi befann oss där mitt under fotbolls-EM, då dom också gått ut med att hotbilden var som störst, men man tänker inte riktigt så, och jag kommer heller aldrig att tillåta mig att tänka så!

Och på plats upplevde vi så mycket glädje, och den upplevelsen hade vi ju aldrig velat vara utan...

Onda krafter ska inte få vinna eller skrämma oss, och jag kommer alltid att vara nyfiken och resa dit jag vill som den världsmedborgare jag anser att jag är.

Våra tankar går idag till alla på plats, alla drabbade och deras anhöriga.
Som sagt, en sorgens dag...



















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar