söndag 29 januari 2017

PANE FRESCO...

...i Nordstan fick det bli till lunch igår när vi hade en heldag i Göteborg.

Detta är den tredje restaurangen som har öppnats, och ägaren är mångsysslaren Paolo Roberto.


Vi besökte Pane Fresco i Stockholm när vi var där för några veckor sedan, och då tyckte jag att det bara var sådär...


Men jag kände att vi borde testa igen, för en rätt gör ju ingen rättvisa, och det finns ju en hel del annat gott på menyn.


Så det var precis det vi gjorde igår.

Jag gick loss på en Spaghetti alle Vongole, linguine med venusmusslor i vitt vin, chili & vitlök samt en kyss av körsbärstomat.


Magnus tog en Insalata Pollo Impanato Al Tartufo, sallad med parmesanpanerad kycklingfilé & crema di tartufo.


Vet inte hur fort jag satte i mig denna Vongole, för ju godare något är desto snabbare äter jag, och detta var försvinnande gott!


Och det fick jag också chans att säga till Paolo Roberto själv, för precis som när vi besökte Pane Fresco i Stockholm, så fanns han nu på plats i Göteborg.


Han cirkulerar bland sina gäster, ger tips från menyn, hur tillagningen går till och vad som ingår i dom olika rätterna.


Han undrar vad man beställt och om man är nöjd.


Har dessutom en härlig förmåga att skoja friskt med alla barn som finns på plats, och på deras nivå, vilket såg ut att uppskattas! 😊

Detta tror jag är ett otroligt vinnande koncept, att finnas så nära sina gäster och mitt på arbetsgolvet med sina kollegor.


En glädjespridare, och man måste beundra hans driv, energi och livsfilosofi.

Är ni i Göteborg, så ta er till Pane Fresco och få er en bit av det napolitanska köket.


Då jag inte ville störa, och även lite för feg för att fråga om jag fick ta en bild på ägaren själv, så har jag lånat en bild från hans Instagramkonto @1paolo2, som också är otroligt inspirerande!







Foto: Zimmer's alla rum...

Bild på Paolo Roberto är lånad från hans Instagramkonto @1paolo2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar