måndag 11 december 2017

HAVETS BUFFÉ...

Det blev lite tyst här inne efter årets julbord...

Skulle kunna berott på tillfällig matkoma, med tanke på allt man stoppar i sig på ett julbord.

Men i år så höll jag mig enbart till havets bord, och inte en enda köttbit hamnade på min tallrik.

Albert är dom kända för alla sina goda sillsorter, och dom har en hel del annat gott från havet.

Toppade det hela med ostron även i år. 
Fantastiskt gott med några droppar tabasco och några droppar citron.

Så mätt efter allt detta goda, så egentligen skulle man ju stoppat där, om det inte var för att dom har ett stort gotterum...

Tror dock att allas stora behållning denna kväll var att vi alla fick oss en glimt av självaste Mikael Persbrandt som också var på plats för att njuta av detta gigantiska julbord.😉

Det fick bli en tidig kväll för min del, då väckarklockan skulle ringa 03:45 morgonen därpå för jobb, så efter att ha fått min fina julklapp, var det tack och hej.

Väl hemma fick det sista packas ner i resväskan, för efter jobbet nästa dag styrde jag och mannen kosan mot Lübeck och deras julmarknad, för att sedan slutligen i lördags fira min fina svärfar i Helsingborg, som fyller 80 år just idag!

Därav några dagar med tystnad och frånvaro här inne på bloggen, men med en hel del i bagaget som jag kommer återkomma med...

















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar