torsdag 1 februari 2018

ON THE MOUNTAIN TOP...

Veckan på Gran Canaria och Maspalomas var otroligt lyckad, med 25 grader varmt och strålande solsken varje dag.

Och nu när vi har kommit hem förstår vi att den var ännu mer lyckad, då vi kan läsa om regn, starka vindar och fallande plusgrader...

Det har till och med kommit snö uppe i bergen!

Och just i dessa berg var vi också, då vi hyrde bil en dag, för att se oss omkring i omgivningarna.

Efter ett besök i Puerto de Mogàn, bestämde vi oss för att ta oss till Cruz de Tejeda, som med sitt kända kors sägs ligga mitt i centrum av Gran Canaria 1580 meter över havet.

Detta var dagen före min 50-årsdag, och ganska snabbt kände jag att detta inte var någon bra idé...

Smala serpentinvägar som det knappt gick att mötas på med bil, inga vägräcken på dom flesta sträckorna och på en höjd som tills slut gjorde att man såg molnen!

Satt och blundade stora partier, och sa till Magnus att jag faktiskt skulle vilja få uppleva min 50-årsdag...

Men det gick knappast att vända om, och till slut kom vi fram till denna lilla bergsby, där detta kors stod på en central plats mitt på det lilla torget.

Åsnor, tuppar och höns drev omkring fritt, som den mest naturliga sak i världen.

Och så lönen för mödan: UTSIKTEN!

Helt fantastiskt vackert, och det är många som vallfärdar hit för att insupa denna fantastiska vy.

Och som sagt, nu med snö...

























Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar