måndag 13 februari 2012

STILLEBEN...

Jag är nog en sakletare...Älskar prylar och vackra föremål!

Dessa samlar jag sen ihop till olika stilleben här hemma. 
Varje föremål har sin plats och betyder något för mig. 

Inköpta på diverse olika platser, bildar dom tillsammans en helhet som jag gillar!


Minimalism är nog inget som kännetecknar just mig...


Och det som jag anser vara vackert kan ju i någon annans ögon vara något helt annat...
Tur att vi alla är olika!


Hyllan i köket är ett bra exempel på min "prylmani"...

Som ni kan se rymmer den prylar från vitt skilda håll, men som har betydelse och ger mig minnen som dröjer sig kvar... :)


Hyllan i sin helhet...

Från vänster:

Olivolja - Antibes
Rosévin - Mandelieu
CaffeLatte Mugg - Ica Maxi
Tavla "Petit Beurre" - Mandelieu
Mandelformar - Mamma

Från vänster:

Gammal kaksprits - Antikladan
Burk "Provence" - Bolagret
Träskylt från vinlåda - Systembolaget
Sockerburk - Ikea

Från vänster:

Saffranssocker - Rosendals Trädgård
Silverägg - 2 Fröknar
Saffransvinäger - Rosendals Trädgård
Schablon "W" - Tradera
Vaniljsocker - LöwenApotheke i Lübeck
Struvjärn - Mamma
Kork "11" - Blossa 2011

Från vänster:

Hopprep?? - The Tower of London
Hostmedicin - Stockhome
Schablon "alfabet" - Gräddelin
Gammal Aladåbform - Antikladan


Foto: Zimmer's alla rum...

3 kommentarer:

  1. Det är ju minimalism så det stänker om det ;)

    SvaraRadera
  2. Här har du ett exempel på maximalism :) http://ministry.novelart.org/#50.0

    SvaraRadera
  3. Mini, Maxi...ja, jag vet inte...
    Kanske jag bara har ren "Anneliesm"...?! ;)
    Men du kan väl förklara hur du tänkte med din "maxade" juldukning...Snälla! En förklaring är på sin plats... ;)

    SvaraRadera