torsdag 3 maj 2018

EN KUL GREJ...

Ni som följer min blogg vet ju vid det här laget att jag gillar gamla och antika saker med en viss patina.

Gillar att mixa gammalt och nytt för att få en personlig touch i inredningen här hemma.

Jag har en lista över dessa gamla saker som jag vill komma över, och många har jag kunnat skriva check på...✔

En gammal kulram har funnits på denna lista hur länge som helst.

Men inte en sån där med kulörta kulor, utan en sån där som är mera trären .

Så gissa om jag gick bananas i lördags när vi var i Helsingør, och jag gjorde ett nedslag hos 
Bror & Søster Ting & Antik.

Hann bara komma innanför dörren så fick jag syn på dom.

Och jag ljuger inte när jag säger att jag helt plötsligt fick ett 20-tal att välja bland.

Herregud, det blev ju rena rama ketchupeffekten!

Först letar man i flera år utan resultat, och sedan dyker det upp så många på ett och samma ställe, och dessutom i helt rätt utförande.

Snabbt skulle jag försöka välja ut en, medan mannen bara stod och tittade på och ruskade på huvudet...

Det är svårt att förklara varför man gillar vissa saker och ting, men när man väl hittar dom, då känns det som en storvinst varje gång!

Namnet på en sådan här typ av kulram är Abakus, och har en lång och historisk bakgrund.

För endast 200 svenska kronor blev den min, så detta är verkligen en kul grej i dubbel bemärkelse...







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar