söndag 15 juli 2018

ZUCCHINI FLOWERS...

All god mat förtjänar att omnämnas och även den restaurang där man har ätit den, eller hur...?

En av dagarna på semestern, så tog vi oss en långpromenad runt omkring där vi brukar bo i 
Mandelieu la Napoule.

Finns mycket vackert att se och upptäcka här.

Hungern började göra sig påmind vid lunchtid, så vi bestämde oss för att sätta oss här på Sweet Beach.

Sweet Beach ligger precis som namnet avslöjar mitt på stranden.

Dock inte favoritstranden där vi alltid badar, där finns bara en enklare servering och där man dricker rosévin i plastmuggar, vilket jag verkligen tycker hör semestern till...

Denna strand ligger lite längre bort, och blev en skön paus på denna långpromenad.

Vi fick ett bord för två under dessa vita parasoller, och med sand under tårna.

Magnus högg in på en hamburgare, medan jag valde en italiensk sallad, med äkta buffelmozzarella och toppad med friterade zucchiniblommor.

Dessa friterade zucchiniblommor har jag bara hört talas om, och äntligen fick jag testa på detta.

Sagolikt gott!

Ett glas kallt rosévin till och denna lunch var komplett.

Matupplevelser kan också bli fina reseminnen att bära med sig och även låta sig inspireras av.

Så vem vet, kanske står jag här hemma en dag och friterar just zucchiniblommor...

Sweet Beach hittar man på Avenue du Général de Gaulle, 06210 Mandelieu-la-Napoule, Frankrike.















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar