söndag 19 augusti 2018

ÄTA BÖR MAN...

...annars dör man!

Har legat hemma i Kristallsjukan en hel vecka, och utav denna yrsel som uppstår blir man väldigt illamående, alltså ingen matlust...

Och ändå måste man ju på något vis äta något, även om det inte har blivit mycket.

Men nu har den värsta yrseln släppt, och jag känner mig bättre, så igår gjorde jag och mannen dessa 
Taco-u-båtar.

Perfekta att göra på överbliven tacofärs, men vi gjorde tacofärs för just detta ändamål.

Jag hittade receptet hos Matplatsen, som alltid har inspirerande recept, så kolla gärna in denna blogg, och det kan du göra enkelt här.


TACO-U-BÅTAR 4 st.

4 brioche korvbröd (gärna Garant från Hemköp)
2 pkt bacon
½ påse tacokryddmix
200 g köttfärs
1 dl philadelphiaost
Kavli mjukost på tub, naturell


GÖR SÅ HÄR:

Bryn köttfärsen och tillsätt tacokryddan och philadelphiaosten.
Låt detta koka ihop till en krämig och tjock köttfärssås.

Fyll sedan briochebröden med färsen. Ringla sedan på lite mjukost.
Klä sedan in dom i bacon.

Lägg dom på en plåt klädd med bakplåtspapper.

In i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter, tills baconet fått fin färg.

Jag serverade dessa med diverse olika grönsaker, rödlök och fetaost.

Annorlunda och kul variant att göra på en så kallad tacofredag kanske...?







Foto: Zimmer's alla rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar