lördag 11 augusti 2018

IKEA 2019...

I torsdags var det premiär för IKEA-katalogen 2019.
Och som ett brev på posten, så låg den i brevlådan samma dag!

Ända sedan jag var liten, har jag älskat att sitta och bläddra och låta mig inspireras av bilderna i dessa
IKEA-kataloger...

I år har jag fyllt 50 och IKEA 75, och fortfarande tycker jag om den där känslan av att få bläddra i en alldeles rykande färsk IKEA-katalog.

Hittade en hel del som jag gillade och som jag även blev inspirerad utav.

Många fina miljöer med snygg styling och varm känsla och med den där mixen av gammalt och nytt som jag alltid fastnar för.

Bjuder på ett litet axplock av vad just jag fastnade för, och vid nästa IKEA-besök så kommer det att bli iallafall ett litet inköp i form av den fina lampan TÄRNABY.

Kolla in nya IKEA-katalogen här, och hitta inspiration och dina alldeles egna favoriter!



Redan på förstasidan hittar jag denna fina bordslampa!
Gammalt möter nytt, och detta är en stil som jag verkligen gillar.



Älskar stylingen här med alla dessa prylar som tillsammans skapar en så personlig atmosfär.
Att blanda vintagefynd ihop med nytt är något som jag själv gör här hemma.
Här fastnade mitt öga på ramen som hänger i ett rep från taket...



Klassiska stolsmodeller som här i miniatyr blivit moderna krokar.



Enkel hylla klädd med pärlspont och vackra krönlister, ger också den där 
sköna mixen mellan gammalt och nytt.





Litet och flyttbart laptopbord med industriell look, och med träinslag som ger en mjukare känsla.



Snygga vitrinskåp i plåt, som för tankarna till gamla läkarmottagningar, snygga 
även i ett stort badrum, fyllda med frotté och diverse skönhetsprodukter...



Älskar denna köksö, med denna snygga rörställning med dito ovanhylla.
Känns gedigen och mycket användbar.
Älskar när man kan ställa och hänga saker framme som används dagligen.



Snygga industriella lampor som här tillsammans med denna rörställning blir ett 
riktigt snyggt blickfång över matsalsbordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar