tisdag 27 november 2018

UCSD...

...meaning Ugly Christmas Sweater Day!

Denna dag infaller alltid på den tredje fredagen i december, alltså den 21 december i år.

Detta är från början en amerikansk tradition, och som så många utav deras traditioner har den kommit att även slå internationellt.

Roligt också att just denna dag, så kan man frångå skoluniformer och diverse klädkoder på arbetsplatserna, för att just sätta den fula jultröjan i fokus...

Och jag som gillar att fira det mesta som går att fira, gillar ju även detta!

På mitt jobb finns nu en uppsjö utav alla dessa tröjor, och självfallet så slog jag till på en jag med.

Det fick bli denna pimpade tröja, med Rudolf med sin röda mule, en hel del dollartecken och så med en småfyndig text, som ju nästan också är ett måste på en tröja som denna.

Min tröja hittar du på H&M för 199:-

Får se om jag lyckas få med mig mina kollegor den 21 december på att denna dag svida om och fira 
Ugly Christmas Sweater Day.

Kolla gärna in hm.com för att se hela utbudet på dessa tröjor och på alla avdelningar.







Bilder: hm.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar