tisdag 22 januari 2019

WORTH WAITING FOR...

Detta inlägg talar väl sitt tydliga språk, att när man går hemma och är sjukskriven så är det inte mycket som behövs för att roa en...

Men jag tycker faktiskt att detta är lite kul, så jag delar med mig av detta ändå.

Hade faktiskt aldrig sett en äkta pinjekotte innan jag såg denna bland alla grönsaker i matbutiken.

Denna pinjekotte köpte jag den 15 december, och i butiken stod det att den skulle öppna sig inom ett par veckor i rumstemperatur, och då skulle man ha en kotte full av fina och färska pinjenötter.

Hade man inte tid att vänta kunde man stoppa in den i ugnen för att påskynda processen.

Men jag valde att ställa den i gästrummet, nära elementet som finns därinne och att vänta....och att vänta...och att vänta...

Men så i går över natten hade den helt plötsligt öppnat sig!

Och den är full i svarta pinjenötter, som man enklast pillar ut med en pincett.
Därefter knäcker man dom bäst med en nötknäckare för att få fram självaste pinjenöten.

Ska nu sysselsätta mig med att pilla ur alla dessa nötter ur denna kotte, och jag tänker att jag ska använda pinjenötterna på allra bästa sätt i en hemmagjord pesto.

Och efter detta kommer jag aldrig mer att gnälla över hur dyrt det är med en pytteliten påse med dessa nötter...
Vilket jobb!









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar