torsdag 7 januari 2021

LONG TIME NO SEE...

Räknade ut att det är hela 21 månader sedan jag bloggade sist.

Och mycket har ju hänt sedan dess.

Går man tillbaka i tiden, så vet man att jag drogs av långvariga och svåra smärtor i mitt bäcken, som tog lång tid att rehabilitera.

Sedan drabbades jag utav väldigt högt blodtryck och där man också var rädd för att jag hade drabbats utav en hjärtinfarkt. Vilket inte var fallet, och det är jag naturligtvis mycket tacksam över!

Upp i detta skulle vi också flytta och skapa oss ett nytt hem, så energin räckte tyvärr inte till att blogga.

Mitt höga blodtryck berodde på mycket långvarig stress, och mitt fokus gick ut på att orka ta mig till jobbet varje dag och prestera och göra ett bra jobb där.

Den långvariga stressen och pressen nådde till slut sin kulmen, då jag under ett möte drabbades utav mitt livs första panikångestattack på jobbet. Detta var i början på oktober.

Min kropp sa till slut ifrån på allra värsta tänkbara sätt, och det är i detta jag nu befinner mig.

Och resan tillbaka har bara börjat, och jag är ensam resenär.

När jag en gång i tiden startade bloggen, så gjorde jag det utifrån att jag hade ett så stort behov av att få vara än mer kreativ än vad jag fick utlopp för.

Har alltid älskat att skriva och fotografera, och alltid haft så många idéer på gång samtidigt.

Minns att jag kallades för ”Sickan” under gymnasietiden, för att jag alltid hade en plan på gång…

Har också många intressen, såsom familjen, livet, resor, inredning, diy, design, antikviteter, mat, hälsa, film, musik, böcker, mode och mycket mycket mer.

Och det är därför jag tänker att jag ska försöka börja blogga igen.

Flera av mina närmaste vänner har även peppat mig till detta.

När man är sjukskriven är det viktigt att tanka positiv energi och göra saker som lyfter en.

Men när man är ensam, och som nu under en pandemi dessutom, där dom flesta nog känner av begränsningar av umgänge, ja då måste man ta hand om sig själv ännu mer.

Kanske det bara blir några enstaka inlägg, eller så blir detta en nystart av bloggen.

Här vill jag skriva av mig om positiva saker och sådant som trots allt får mig som person att må bra.

Så som det alltid har varit här inne.

Jag vill hitta tillbaka till den Annelie som alltid har varit jag.

Och jag hoppas att ni som följt mig innan, hittar tillbaka hit.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar