fredag 8 januari 2021

INDUSTRIELL TOUCH...

Jag tänker att jag härmed backar bandet lite, till då när vi stod mitt i alla flyttbestyr och allt vad det innebär.

Noggrann planering är A och O, och jag kan väl erkänna att hela den nya lägenheten var inredd och klar i mitt huvud när vi väl flyttade in...

Och även fast vi köpte oss en alldeles totalrenoverad lägenhet som genomgått en stor förvandling och modernisering, så behövde vi sätta vår personliga prägel på den, så vi började med att ändra färger och tapeter överallt utom i köket.

Nästan så att man fick lite dåligt samvete, för allt var ju sprillans nytt...

Lägenheten ligger väldigt centralt här i Trollhättan och är större än den vi hade innan, men ändå med ett rum mindre. Från en 4:a till en 3:a.

Däremot med ett väldigt stort kök, som nog var den faktor som gjorde att jag blev så förälskad i just denna lägenhet. 

Här tänkte jag mig direkt ett industriellt kök, men med mycket vintageprylar och charm.
Älskar den där mixen av gammalt och nytt.

Här har vi ytterligare planer på förändring, men inget som är akut på något vis.

Detta kök krävde ett stort matbord, och naturligtvis är det enkelt att alltid tänka att man ska skaffa nytt.

Jag gillar att tänka nytt, men ändå komma enkelt undan, att få fint med små och enkla medel.
Och att få den där egna touchen som gör ens hem till sitt.

Ett rejält och rustikt matbord hade vi redan, men bordsskivan hade sett sina bästa dagar.

Kollade runt efter matbord i denna storlek och i industriell stil, men tyckte nog att alla var lite väl dyra och inte så rejäla i förhållande till kostnaden.

Så då tog jag saken i egna händer och kontaktade den lokala plåtfirman Häggners Plåt här i Trollhättan.

Veckan innan flytt lämnade jag ifrån mig en beställning på en bordskiva i 0,6 mm galvaniserad stålplåt.
Bordsskivan är utformad som ett "lock" och som sedan bara läggs uppepå bordet.

Mycket noggrant utmätt utav oss, och mycket noggrant utfört utav dom, så skivan lade sig som en smäck med otrolig precision.

Så nöjd med detta "nya" bord och som gav den där industriella touchen som jag eftersträvade, och det kostade oss endast 1250 kronor!

Älskar när gammalt blir som nytt...

Häggners Plåt hittar ni på Installatörvägen 6 i Trollhättan.






Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar