torsdag 4 mars 2021

CHERRY BLOSSOM...

Häromdagen när jag var ute på min dagliga promenad, så infann sig verkligen vårvibbar Deluxe!

Samlade på mig över 12 000 steg och massor av sol och D-vitamin, iallafall intalar jag mig det...

Avslutade med att slinka in hos Blomhuset här i Trollhättan, där jag köpte mig en kruka med tête-a-tête och så dessa fantastiskt fina körsbärskvistar.

Så fina som dom är med alla sina gröna knoppar som bara skriker VÅR!

Men jag hoppas att jag lyckas få dom att slå ut i all sin rosa prakt. 

Frågade och fick goda råd utav hon som jobbade i blomsterbutiken, men det är inte alltid det vill sig, men som sagt, jag hoppas.

Minns fortfarande när körsbärsträden i Kungsträdgården i min gamla hemstad Stockholm, slog ut i all sin prakt, och människor samlades i drivor för att få ta del av allt detta rosa och vackra.

Det sker ju fortfarande, men nu kan man ju inte samlas i drivor, och det är heller inte läge att ta sig till Stockholm...

Men det är härliga minnen och jag försöker mig nu på att återskapa lite av denna rosa färgprakt.🌸







Foto: Zimmer's alla rum...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar