måndag 16 maj 2022

BÄNK FRÅN EN STEARINFABRIK ...

Av en ren slump ramlade jag över denna så fina trälåda på Tradera.

Från Liljeholmens Stearinfabrik AB Stockholm och från början av 1900-talet.

När jag läste lådans mått så kände jag direkt att detta var ett måste att försöka buda hem...
Och jag vann budgivningen utan någon större ansträngning!

Jag visste direkt vad den skulle förvandlas till och var den skulle stå.

Köpte mig ett perfekt hyllplan på IKEA.
Det mörkbruna sammetstyget och vadden hittade jag hos Self Made i Göteborg. Vill man besöka en oerhörd välfylld tygaffär med det mesta av allt i denna genre så är detta verkligen ett hett tips!

Benen hade jag redan hemma på en fotpall som yngste sonen lämnade kvar när han flyttade.

Ja, sedan var det bara att sätta igång. 

Det gäller att alltid ha något projekt på gång, litet eller stort, iallafall i min värld...

Bara att borra hål för benen och med sticksåg behövde jag bara kapa hyllplanet lite på djupet.
Sedan var det bara att klä hyllplanet med vadd med hjälp av häftpistol och sedan detsamma med sammetstyget.

Blev väldigt nöjd med resultatet utav denna lilla bänk med förvaring.

Har kollat runt men inte hittat någon som jag gillat tillräckligt mycket och som skulle passa där i hörnet vid fönstret.

Perfekt att lägga överkast och kuddar på för natten, samt att den kan rymma lite annat smått och gott.

Och bara sådär så blev det en bänk med förvaring som ingen annan har och helt i min egen stil.
Liljeholmens Stearinfabrik anno 2022. 


















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar