söndag 24 september 2023

HAUNTED HOUSE...

För ett tag sedan fyndade jag ett litet leksakshus på Tradera för endast 50 riksdaler.

Om detta kan du läsa om här, samt se hur huset såg ut innan.

Att jag köpte detta hus berodde på att jag såg mig något annat i detta än ett leksakshus...
Jag såg en Halloweenprydnad helt i min smak.

Jag gick först lös med mattsvart sprayfärg och sprayade hela huset i detta.

En liten vimpel gjorde jag enkelt genom att klippa ut små vimplar av en bit tapet som jag hade kvar här hemma och limmade upp dom på en bit jutesnöre.

Sen beställde jag ett gäng minipumpor, en kvast och den fina lilla "trottoarprataren" med katten på och allt detta i perfekta storlekar hittade jag på Temu.

Sen var det bara att dekorera och som pricken över i:et placerade jag ut fladdrande värmeljus med LED, som ger den där lilla extra mystiska och mysiga känslan.

Testade att ställa huset på en hylla i köket och det blev helt perfekt ihop med den rutiga pumpan som Magnus köpte på Primark i Spanien, när han var där på tjänsteresa för några veckor sedan.

Det blev så bra så det fick helt enkelt stå kvar.
Halloween är ju först i slutet på oktober, men man behöver ju inte bara se det som ett Haunted House, utan mer som ett Hösthus, eller hur...?

Häxan i mig är nöjd!🎃













Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar