måndag 21 oktober 2013

I MINNENAS ARKIV...

Dock är inte just detta minne mitt eget.

När Magnus fyllde 50, så hade hans föräldrar gjort ett fotokollage från när han var nyfödd fram tills idag.
Härliga minnen för dom och Magnus, och även för mig faktiskt, som ju varit med på tidsresan i över 20 år!

Bland alla dessa bilder, så fanns även denna som jag vid flera tillfällen sett tidigare.

Jag kan inte förklara varför jag tycker så mycket om den.

Bilden är från Famagusta på Cypern 1971. 
Magnus pappa var då stationerad där som FN-soldat, och familjen var där och hälsade på.
Och det måste ha varit otroligt spännande för två små barn redan på den tiden, att få göra en sådan resa.

Bilden är från en svunnen tid, liksom staden som idag går under benämningen spökstad...

Det finns så mycket känsla i bilden.

Där står Magnus och poserar stolt i sin pappas alldeles för stora FN-skjorta och basker, tillsammans med sin söta lillasyster Helen som i sin tur poserar i alldeles för stora solglasögon... :)

Bror och syster, stor och liten, manligt och kvinnligt...allt på en och samma gång.

Med mamma lite påpassligt bakom sig och med pappa bakom kameran kan man riktigt känna glädjen av att vara tillsammans som familj igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar