torsdag 19 januari 2012

BLUE PLATE SPECIAL...

Alltid när jag reser utomlands köper jag med mig någonting som minne där jag varit.

Inget turistkrafs, utan något jag direkt fattar tycke för!


I New York hittade jag ju en favoritbutik vid namn Fishs Eddy
Där köpte jag ett serveringsfat, som jag sen dess nästan dagligen använder. 
Fatet ingår i en serie porslin som heter: Manhattan Blue Plate Special...

Blue Plate Special, är ett uttryck som används inom restaurangbranchen i USA och då framförallt på
så kallade Diners eller Caféer. Lite som Dagens Rätt. 
En ny måltid till specialpris, varje dag.

Dom första riktiga faten var just blåa och även uppdelade i 3 delar. 

En för kött/fisk, en för sås och en för potatis och grönsaker.

Kul att köpa något nytt som dessutom har en gammal historia...:)





                                                     Foto: Zimmer´s alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar