tisdag 21 februari 2012

JAG RULLAR...

Volvo betyder: Jag rullar...
Och det är precis det vi gör just nu, rullar mot nya mål!
 

Magnus har fått nytt jobb på Volvo Cars i Göteborg.
Är så oerhört glad för Magnus skull och därmed även för hela familjens...
För Magnus kommer detta att innebära att han kommer att få fortsätta jobba med sådant han brinner för och kan, dock i en ny tappning...


När nästan 3500 människor den 19 december 2011 i konkursens spår gick ut från Saab i arbetslöshet, kändes det allt annat än roligt. Att detta bilmärke som ju så starkt präglar vår stad inte längre ska tillverkas är så sorgligt!

Anledningen till att just vi bor här är ju Saab!

Genom min bror som flyttade till Trollhättan 1986 för att jobba på Saab, träffade jag Magnus som ju var min brors kollega…


Denna skåning hade ju haft Saab i sitt hjärta via modersmjölken och också flyttat hit -86 för att få jobba med detta fantastiska bilmärke!

Så det blev jag som fick flytta på mig, när vi satsade på oss!
Detta var 1990 och en flytt från Stockholm till Trollhättan var och är inte det lättaste…


Men åren går och jag har stått bredvid, blivit Saabfrälst och våra söner detsamma…
Kan med stolthet säga att vi kämpade och var med till slutet, definitivt Magnus med en aldrig sinande entusiasm och tro!

Om vi hade vetat då, det vi vet idag, så skulle vi aldrig ha trott på det…



Men Magnus har ett bilintresse som sträcker sig längre än Saab…
Så nu går vi något helt nytt till mötes och jag är med på den resan också.

Och även om Volvo ligger i Göteborg, så kan jag säga att flytta gör jag aldrig!
(Skulle isåfall vara tillbaka till Stockholm eller till Helsingborg som Magnus kommer ifrån...)

För precis som Saab, har ju med åren även Trollhättan fått en stor plats i mitt hjärta!


Men som sagt, nu måste vi rulla framåt och det känns bra! :)

Det mixade emblemet som vår son Oliver gjort stämmer så bra:
move your mind – Just got a whole new meaning.






2 kommentarer:

  1. Shit, det var inte illa pinkat av Oliver faktiskt. Skitsnyggt!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig Fredrik! :)
    Han är riktigt duktig med att få till det med både bild och text...Alltid en tanke bakom!

    SvaraRadera